måndag 24 september 2007

Kan hända skåpmat...

men ändå väl värt att notera.

A & J frågade för en tid sedan om vi var intresserade att gå med till Rival och se/höra Fläskkvartetten? eehhh vilka är det tänkte jag, visst har jag hört gruppens namn ett flertal gånger men kan inte säga att jag någonsin hört en låt eller så.

Kan hända att det här är ett häftigt sätt att möta ny musik på? När man inte har någon som helst aning om vad som komma skall, för det här var verkligen såååå bra, vilken fantastiskt spelglädje det var på scenen, en kavalkad av för mig både kända och okända artister som körde både två och tre låtar vardera, nämnas kan de som stod bakom mikrofonen, Freddie Wadling,Christian Waltz,Titiyo,Theodor Jensen,Nicolai Dunger,Anna Ternheim,Andreas Mattsson,Johan Renck.

Så får du chansen i en stad nära dig att se/höra denna elektrifierade stråkkvartett så är det bara att gratulera.

http://www.fleshquartet.com/

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har sett fläskkvartetten när de var förband åt Imperiet för tusen år sedan. Det var fruktansvärt skitbra kommer jag ihåg.

Hawk

Hoffa sa...

Hawk: Imperiet!? Var ligger det någonstans?

Anonym sa...

Lite här och där på den tiden.

Hawk