tisdag 6 januari 2009

5 böcker blev det lästa på resan.....

.... och det är fler än vad det läses normalt för Moi.

1, P O Enquist ¨Ett annat liv¨ ( Helt klart bästa boken, fantastiskt språk och intressant läsning.)

2, Trisse Gejl ¨Patriarken¨ ( Citerar Corren; för tankarna till Festen, eller ngt av Lars Noréns stycken om såriga reltaioner i familjen.) Härlig läsning, en bok man inte vill ska ta slut.

3, Mötley Crüe ¨The Dirt¨ med Neil Strauss ( Trodde väl aldrig att jag skulle läsa, men det var den sista som var nedpackad och i brist på annat:-) Men jag är mycket positivt överraskad. Som någon skrev, man behöver inte ha lyssnat eller tycka om deras musik för att läsa om dessa fantastiska eller tragiska människoöden.

4, Johan Kinde ¨Någon sorts extas¨ ( Mitt livs novell som jag tjuvläste av syrrans på 80- talet, eller hur var det nu, köpte jag dem själv? eller.....

5, Cormac Mccarthy¨ Vägen¨ ( Det var en lååång jävla väg, Don't Like )

2 kommentarer:

The Hawk sa...

Välkomna hem!

Enquist fick jag i julklapp den håller jag som bäst på med.

Och Mötley Cröes äventyr läste jag om i Sydafrika. Ni hade det bra hoppas jag?

H

Hoffa sa...

Hej Håkan,
Ja, vi har haft det fantastiskt bra, fick räkningen på hela resan häromdagen, hmmm.
Berättar mer när vi hörs på söndag, eller när det nu blir ?
Ha det bäst
Hoffa