tisdag 9 oktober 2007

Tor har slutat spruta...


Upptäcker när jag står och låser min cykel i stället hemma på torget, att det är något som inte stämmer. Men kan inte riktigt komma på vad det är förrän jag vänder mig om och upptäcker att Tor har slutat spruta.
Hmm..... nu får vi vänta ända tills, vad blir det nu april, maj någon gång då gatukontorets parkförvaltning åter igen sätter på kranen och välkomnar våren / sommaren.
För det här var väl ett tydligt tecken på att hösten / vintern är på väg?
Kom just att tänka på att hemma i Gävle, mitt på Stortorget står en mycket vacker vattensprutande fontän som heter Gudinna vid hyperboreiskt hav, men som i folkmun kallas för "Fnasket i plasket."
Undrar just vad Tor skulle kunna kallas i folkmun.

2 kommentarer:

TonyBaloba sa...

Kanske kan han kallas:
Yxan i Byxan!

The Hawk sa...

Bögen på högen?