söndag 21 oktober 2007

Utrop 2 - 2.5 miljoner kronor





Härlig höst/lördagspromenad med sikte på Bukowskis och
Stockholms Auktionsverk.

Tycker att Nils von Dardels "Ett hjärta i brand" inte är speciellt vacker men väldigt annorlunda och cool.Vill ha !!! Måste också säga att det verkligen luktar (inte doftar) snuskigt med pengar ( vill också ha!!! ) bara man kliver innanför tröskeln till Bukowskis, även om många av oss "vanliga" var där i lördags.
Tror ändå att jag smälte in rätt så bra i lördags för bästa finkappan var på, och lackskorna blänkte i kapp med det bästa Colgate leendet:-)

Gick sedan vidare till Stockholms auktionsverk och hamnade mitt framför John De Andreas "Standing Women" med ett utrop på 700.000 - 1000000, och fattar ingenting? En stående kvinna i naturlig storlek och jag nådde upp till, hm..... you know what. ( vill inte ha !!! )


Kärleken och jag är i alla fall otroligt överens om att vårt nästa fåtölj köp blir ett par av Gunilla Allards "Cinema". Nu skulle det varit en bild av dessa här, men jag och tekniken vill inte idag. Som ett brev på posten så hade Sthlms Auktionsverk i lördags naturligtvis ett par i svart som är till auktionen lite senare.
Men vi ska ju på som sagts på långresa och man kan ju inte få / göra allt på en gång, tråkigt!
Nils Dardel, född 25 oktober 1888 i Bettna, död 25 maj 1943 i New York, var en svensk målare och tecknare.
John De Andrea Born in Denver Colorado 1941-

Inga kommentarer: