fredag 5 oktober 2007

I forna dagar...

Enligt ett riksdagsbeslut så har vi ju som bekant rökförbud på Sveriges alla restauranger och krogar from 1 juni 2005.

Vilket jag tycker är ett fantastiskt bra beslut, men som en fd :-) rökare kan jag ändå känna saknaden efter att få njuta en cigarett eller två till det goda glaset vin eller den goda ölen när man är ute på lokal.


Det fanns ju en del protester både för och emot detta beslut, och jag kommer speciellt ihåg en insändare, lyder som följer:

"Tack för att du inte röker.Cigarettrök är resterna av din njutning. Det förorenar luften,förgiftar mitt hår och mina kläder, för att inte tala om mina lungor. Detta sker utan mitt samtycke. Jag har också ett nöje. Jag gillar en öl då och då. Resterna av min nöje är urin. Skulle du ta illa upp om jag stod på en stol och kissade på ditt hår och dina kläder utan din tillåtelse"

( Något att fundera på för alla rökare som utsatte alla icke rökare för, den tiden då det begav sig.)


6 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen rök utan eld...

Men du, är det inte dax att ta det där sista (viktiga) steget och HELT sluta röka. Jag lovar (som fd rökare) att du kommer tycka att det var bland det bästa beslut du tagit - någonsin.

Hoffa sa...

janne e: Eeehhh,vad säger man,sent ska syndaren vakna.Tanken finns där ständigt, som tur är så är det ju bara festpuffning som gäller.

Anonym sa...

Men mycket fest blir det... :-)

Anonym sa...

Nä fan! Vi som då vill röka till festen, bakom vilken planka står vi??? Gratis nikotinplåster till alla men spöa inte en stackats rökare till tack.

Hoffa sa...

F: abslout!

Håkan:Jag håller med...

The Hawk sa...

Ärkeskurk! Du ska stå upp till cigaretternas försvar.